Sunteți aici: » Știri » Povești de succes în vremea coronavirusului

Povești de succes în vremea coronavirusului

Luni, 15 iunie 2020

Majoritatea întreprinderilor Start-Up au fost îngenuncheate de situația economică cauzată de coronavirus. Multe firme noi se confruntă cu dificultăți, însă unele au găsit soluții ingenioase pentru a prospera, reprofilându-se după nevoi în starea de criză.

Majoritatea întreprinderilor Start-Up au fost îngenuncheate de situația economică cauzată de coronavirus. Multe firme noi se confruntă cu dificultăți, însă unele au găsit soluții ingenioase pentru a prospera, reprofilându-se după nevoi în starea de criză.

Consiliul Județean Covasna participă, de asemenea, la programul de dezvoltare a întreprinderilor din Regiunea Centrală, în parteneriat cu Loop Operations S.R.L. și Asociația pentru Economia Cunoașterii. În prezent, unsprezece companii Start-Up au realizat o cifră de afaceri de zece mii de euro. Conform cerințelor programului de finanțare, aceste firme vor primi a doua tranșă a sumei de finanțare, adică treizeci la sută din 40 de mii de euro.

Potrivit lui Grüman Róbert, vicepreședintele Consiliului Județean Covasna, start-up-urile se află într-o situație de criză, întrucât întreprinderile mici sunt cele mai afectate de schimbarea bruscă a obiceiurilor de cumpărături și a utilizării diverselor servicii din cauza epidemiei. „S-a înregistrat o scădere drastică a cifrei de afaceri în această perioadă, motiv pentru care în ultimele săptămâni, împreună cu colegii noștri, am oferit sprijin antreprenorilor, analizând oportunitățile disponibile întreprinderilor. Cea mai eficientă soluție pentru companii este cu siguranță propriul pachet de supraviețuire, care include strategii aplicabile, sfaturi utile și idei fezabile. Iar afacerile care vor trece peste aceste luni dificile vor avea o fundație sigură și pentru restul anului. Vom face tot ce putem pentru a ghida spre prosperitate cele peste 120 de întreprinderi inovative, competitive, înființate în județul nostru și care se află într-o situație dificilă acum” – a declarat vicepreședintele.

Pe lângă autoguvernarea județeană, Asociația Județeană a Întreprinzătorilor Mici și Mijlocii din Județul Covasna(ASIMCOV) și Camera de Comerț și Industrie Covasna implementează, de asemenea, proiecte similare. Președintele celei din urmă, Edler András György, a declarat că se bucură că pot fi relatate și povești de succes în această situație dificilă, fără speranță. Este lăudabil că printre antreprenori se numără și persoane care nu așteaptă un ajutor extern, ci își gestionează creativ activitatea firmei în situația epidemică actuală.

De exemplu, echipa WIEB toys, împreună cu Asociația Salvatore, au oferit Serviciului Județean de Ambulanță Covasna și secției de urgență a Spitalului Județean de Urgență Dr. Fogolyán Kristóf măști de protecție din plastic produse prin imprimare 3D. Până în prezent, au fost realizate și distribuite 2.000 de măști de protecție acestor unități, precum și vânzătorilor din magazine și angajaților din farmacii. „Este sarcina unei întreprinderi Start-Up să își ajute întotdeauna comunitatea cu soluții noi. Acum, cea mai importantă sarcină a noastră este păstrarea sănătății și combaterea virusului” – au relatat antreprenorii Start-Up din Sfântu Gheorghe, Kristó Kinga și Mihálcz Szende .

Totodată, din cauza restricțiilor de circulație, cifra de afaceri a companiilor din industria ospitalieră a scăzut. Putem spune că restaurantul Krumplizó deschis în reședința de județ este una dintre cele mai de succes întreprinderi start-up din județ, însă și ei au fost loviți de măsurile restrictive ale guvernului. Máthé Zoltán, șeful întreprinderii, a declarat că din cauza virusului au trecut la livrările la domiciliu, însă numărul comenzilor nu este foarte încurajator. „Adaptarea rapidă constă în faptul că în Sfântu Gheorghe facem livrarea la domiciliu prin curierat pe bicicletă. Ne gândim în permanență cum am putea să ieșim cel mai bine din situația actuală. Lucrăm la o strategie de supraviețuire, contactând și alte unități ospitaliere. Mai avem alte planuri și idei.”

Traficul turistic a ajuns la zero în ultimele săptămâni, iar companiile care se bazează în principal pe turism stagnează. Kovács Horváth Izolda, fondatoarea primei întreprinderi din județul Covasna care oferă zboruri cu baloane cu aer cald, a declarat că au avut o lună foarte bună în martie, dar activitatea lor s-a oprit complet din cauza epidemiei de coronavirus. Singurele lor venituri provin din vânzarea voucherelor, care sunt vândute acum la 25% din prețul obișnuit, cu ajutorul diferitelor companii, respectiv pe pagina lor de facebook și Instagram, X Balloon Transylvania. „Încercăm să realizăm o cifră de afaceri. Nu putem zbura din cauza restricțiilor, așa că vindem vouchere valabile timp de un an pentru a ne salva întreprinderea. Sper că putem trece peste această perioadă ”, a spus directorul societății. Acesta a mai adăugat că ar fi existat cerere pentru zboruri cu balonul cu aer cald, în principal de Paște, dar acest serviciu se bucură de o popularitate din ce în ce mai mare, spre exemplu, cu ocazia zilelor de naștere, a aniversărilor de căsătorie sau la diverse evenimente, cum ar fi zilele orașului. 

În cadrul programului de dezvoltare a afacerilor al Consiliului Județean Covasna, StartUp Now, și-au dezvoltat abilitățile antreprenoriale 400 de persoane, în timp ce cei 38 care au obținut cele mai bune punctaje în concursul planurilor de afaceri vor primi fiecare o subvenție de 40.000 de euro (178 mii de lei).

Noutăți